Αντώνης και Πάνος Ισμαήλος
Α. Ισμαήλος Α.Ε
Πάνω από όλα ο Άνθρωπος
Λiγες εiναι οι περιπτώσεις στον επιχειρηµατικό κόσµο του αυτοκινήτου που ένα όνοµα είναι τόσο άρρηκτα συνδεδεµένο µε µια µάρκα αυτοκινήτου. Μια από αυτές είναι το όνοµα Ισµαήλος που ακούγοντάς το, αυτόµατα το µυαλό πηγαίνει στη Mercedes-Benz.
Kαι όχι άδικα: Τριάντα χρόνια τώρα ο Αντώνης Ισµαήλος υπηρετεί αξιόπιστα ένα από τα πιο εµβληµατικά brand της αυτοκίνησης, έχοντας παράλληλα χτίσει µια µοναδική σχέση µε τους πελάτες που εµπιστεύονται τις υψηλής ποιότητας υπηρεσίες της εταιρείας. Με αυτή λοιπόν την ευκαιρία, των 30 χρόνων λειτουργίας της εταιρείας, θελήσαµε να µιλήσουµε τόσο µε τον Αντώνη όσο και τον Πάνο Ισµαήλο για να διαπιστώσουµε ότι κάποια πράγµατα, όσο περνά ο χρόνος, γίνονται όλο και καλύτερα. Σαν το κρασί που παλαιώνει και αποκτά αξία.
Πότε ξεκινήσατε να ασχολείστε µε τον χώρο του αυτοκινήτου; Πώς το αποφασίσατε;
Αντώνης Ισµαήλος: Η ενασχόλησή µου µε το αυτοκίνητο ξεκίνησε από τα πρώτα χρόνια της εφηβικής ηλικίας. Ο πατέρας µου είχε βενζινάδικα και σταθµούς parking στον Πειραιά και εγώ ως εργαζόµενος από τα 18 µου στις δραστηριότητες αυτές ήµουν συνεχώς µέσα στα αυτοκίνητα. Οι πωλήσεις ήρθαν ως φυσικό επακόλουθο, αρχικά σε ένα κύκλο γνωστών και φίλων. Όσο ο κύκλος µεγάλωνε οι ανάγκες άλλαξαν και έτσι το 1974 µετά από την προτροπή δύο φίλων µου, του Βασίλη Γκρίσιν και του Βασίλη Παππά, δηµιουργήθηκε το πρώτο κατάστηµα στον Πειραιά. Από την αρχή της διαδροµής µου στο χώρο του αυτοκινήτου είχα δίπλα µου το σηµερινό γενικό διευθυντή της εταιρίας Γιάννη Χριστοδούλου που έχει συµβάλλει καθοριστικά στην εξέλιξη µας. Η εισαγωγή ποιοτικών αυτοκινήτων από το εξωτερικό µε έφερε κοντά στην Mercedes-Benz και το 1990 που θέλησε το εργοστάσιο να δηµιουργήσει δίκτυο στην Ελλάδα ανέλαβα το ρίσκο να εκποιήσω όσα είχα και να δηµιουργήσω το απαραίτητο κεφάλαιο για να ξεκινήσω το ταξίδι αυτό.
Πότε ανοίξατε το πρώτο κατάστηµα και πότε ενταχθήκατε στην οικογένεια της Mercedes Benz;
Αντώνης Ισµαήλος: Το πρώτο κατάστηµα µε τα σήµατα της Mercedes-Benz το ανοίξαµε το 1990 στην Λεωφόρο Ποσειδώνος στον Άλιµο. Ήταν το πρώτο ουσιαστικό βήµα για µια σχέση που εξελίχθηκε στην πορεία των ετών και φέτος συµπληρώνει 30 χρόνια κοινής πορείας µε το αστέρι της Mercedes-Benz.
Σήµερα, ύστερα από 30 χρόνια δηµιουργικής επιχειρηµατικής δραστηριότητας, θεωρείστε ο µεγαλύτερος διανοµέας και επισκευαστής της Mercedes – Benz στην Ελλάδα. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της επιχειρηµατικής στρατηγικής που ακολουθήσατε όλα αυτά τα χρόνια και σας οδήγησαν σε αυτήν την επιτυχία; Ποια στοιχεία του χαρακτήρα σας πιστεύετε ότι έπαιξαν ρόλο;
Αντώνης Ισµαήλος: Πράγµατι εν έτη 2020 είµαστε ο µεγαλύτερος διανοµέας του δικτύου. Αυτό που είναι ξεχωριστό είναι πως από το 2011 και µετά που η χώρα µπήκε στην πολύ δύσκολη περίοδο της κρίσης καταφέραµε να διατηρήσουµε σηµαντικά µερίδια χάρη στην σχέση µας µε τους πελάτες. Ποτέ δεν θέλησα να γίνω ο µεγαλύτερος. Κινητήριος δύναµη ήταν η ικανοποίηση του πελάτη, του φυσικού προσώπου, του λεγόµενου πελάτη λιανικής. Η διαδροµή των 30 ετών δεν µπορώ να πω ότι το είχε ως αποτυπωµένο σκοπό, αλλά είχε ως αποτέλεσµα να δώσει µια ξεχωριστή αξία στον άνθρωπο. Σε κάθε άνθρωπο που αλληλοεπιδρά µε την Α. Ισµαήλος Α.Ε. ανεξάρτητα από το εάν είναι πελάτης, εργαζόµενος ή προµηθευτής. Όσο και αν µεγάλωσε η εταιρεία παρέµεινε «οικογενειακή» γιατί είµαστε µια µεγάλη οικογένεια µε όσους προανέφερα.
Εσείς κ. Πάνο µεγαλώσατε «µέσα στα αυτοκίνητα». Ουσιαστικά ήταν για εσάς µονόδροµος η ενασχόληση µε την οικογενειακή επιχείρηση ή υπήρχαν και άλλες σκέψεις στο µυαλό σας;
Πάνος Ισµαήλος: Είναι αλήθεια ότι µεγάλωσα µέσα στα αυτοκίνητα, µε πολλές ώρες ενασχόλησης από τα παιδικά µου χρόνια. Από τα παιχνίδια µου µέχρι τα περιοδικά που µάζευα όλα είχαν σχέση µε τα αυτοκίνητα. Ξεχωριστή σηµασία έχει το γεγονός ότι από τα παιδικά µου χρόνια, από 6-7 ετών, το καλοκαίρι ακολουθούσα το καθηµερινό πρόγραµµα του πατέρα µου. Στη συνέχεια ολοκληρώνοντας το σχολείο δούλεψα 4 χρόνια σε ναυτιλιακή εταιρεία και 1 χρόνο σε τράπεζα. Είχα και συνεχίζω να έχω ενδιαφέρον να αναπτυχθώ επιχειρηµατικά και σε άλλους κλάδους. Οπότε µπορώ να πω ότι η ενασχόλησή µου µε την Α. Ισµαήλος Α.Ε. προέκυψε ως προτεραιότητα και όχι ως µονόδροµος.
Πόσο δύσκολο ή εύκολο ήταν να συνδυαστούν οι ιδέες και η φιλοσοφία του ιδρυτή µε τις δικές σας, του διαδόχου; Πώς το καταφέρατε;
Πάνος Ισµαήλος: Η φιλοσοφία του πατέρα µου έχει ορίσει και την εταιρική κουλτούρα. Όλα τα πράγµατα µέσα στην εταιρεία έχουν το αποτύπωµά του. Όταν ήρθα και ξεκίνησα να εργάζοµαι στην Α. Ισµαήλος Α.Ε. είχα πολύ µεγάλη επιθυµία να πετυχαίνουµε καθηµερινά και να µεγαλώσουµε. Θεωρώ ότι παρόλο που είχαµε τις στιγµές µας, δέσαµε πολύ πιο γρήγορα από ότι συµβαίνει σε παρόµοιες περιπτώσεις. Έχουµε µια σιωπηρή και παραγωγική ισορροπία που προκύπτει επειδή λειτουργούµε µε έναν ξεχωριστό τρόπο και σε καµία περίπτωση δεν είµαστε ένα κλασσικό παράδειγµα. Στην καθηµερινή µας λειτουργία αισθάνοµαι και λειτουργώ ως υπάλληλος µε αυξηµένες ευθύνες και υποχρεώσεις. Παράλληλα έχω το χώρο να αναπτύξω τις ιδέες µου. Το µεγαλύτερο κίνητρο είναι όταν συζητάµε τα νούµερα σαν να είναι εκείνος επενδυτής και εγώ να έχω την ευθύνη οι στρατηγικές αποφάσεις να αποδώσουν ό,τι έχουµε προϋπολογίσει στα πλάνα µας.
Πώς καταφέρατε να κρατήσετε ζωντανή και υγιή την επιχείρησή σας στα 10 χρόνια της οικονοµικής κρίσης που σε µεγάλο βαθµό επέφερε κατάρρευση της αγοράς των αυτοκινήτων;
Αντώνης Ισµαήλος: Κατά την διάρκεια της κρίσης κάναµε µεγάλες αλλαγές. Βασιστήκαµε στην ακόµα ισχυρότερη σύσφιξη των σχέσεων µε τους πελάτες µας. Ελέγξαµε όσο το δυνατόν καλύτερα την πτώση τα πρώτα 3 χρόνια και µε µεθοδικά και µικρά αλλά σταθερά βήµατα από το 2014 και µετά προετοιµάσαµε την επόµενη µέρα. Πολύ σηµαντική ήταν η αλλαγή της γκάµας της Mercedes-Benz που από το 2013 και µετά τοποθέτησε πολύ καλά µικρά αυτοκίνητα στις επιλογές και βασιζόµενοι σε αυτά καταφέραµε να καταγράψουµε µια αξιόλογη επίδοση.
Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του αναπτυξιακού πλάνου σας για την επόµενη 5ετία;
Πάνος Ισµαήλος: Οι αλλαγές της επόµενης 5ετίας θα είναι πολύ µεγάλες. Εδώ βλέπουµε ότι από την αρχή του 2020 µέχρι και σήµερα έχουν γίνει τεράστιες αλλαγές. Το αναπτυξιακό µας πλάνο θα βασιστεί στην ανάπτυξη συστηµάτων καλής διαχείρισης, στην ανάπτυξη των καναλιών πώλησης και επικοινωνίας. Επιπλέον κύριο συστατικό θα είναι η συνεχής εξέλιξη της ψηφιακής εµπειρίας των πελατών µας και η υιοθέτηση σε πλήρη ανάπτυξη της τάσης Retail 365 που αρχίζει να κυριαρχεί.
Πώς πιστεύετε ότι θα αλλάξει η µορφή των δικτύων διανοµής στο µέλλον και πώς προετοιµάζεστε γι’ αυτό;
Πάνος Ισµαήλος: Είναι δεδοµένο πως αλλάζει η µορφή των δικτύων διανοµής. Το core business σε µια 5ετία θα είναι άλλο. Οι ευκαιρίες και οι απειλές θα είναι τελείως διαφορετικές. Οι υποδοµές που θα χρειάζονται για να εκτελέσεις όλες τις υποστηρικτικές λειτουργίες της κύριας δουλειάς µας θα έχουν µια ταυτότητα πάνω στην οποία θα εργαζόµαστε καθηµερινά. Υπάρχει µια ισχυρή τάση για συγκέντρωση δυνάµεων και παράλληλα αυτό θα επιτρέψει να καταναλωθεί η ενέργεια που υπάρχει πάνω στις εξελίξεις του περιβάλλοντος. Ο κλάδος µας θα αποκτήσει εντελώς διαφορετική δοµή στην οποία θέλουµε να είµαστε πρωτοπόροι.
Ποια εκτιµάτε ότι θα είναι η πορεία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά;
Πάνος Ισµαήλος: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι εδώ και η αποδοχή που έχουν είναι σηµαντική. Τα plug-in hybrid θα αποτελέσουν το σκαλοπάτι µέχρι να φτάσουµε στην ολοένα και αυξανόµενη αµιγώς ηλεκτρική µετακίνηση. Τα ποσά που έχουν δαπανηθεί για αυτή την αλλαγή είναι τεράστια και ήδη αποτυπώνουν ένα νέο και πολύ ενδιαφέρον κεφάλαιο στην ιστορία της Αυτοκίνησης.
Τι σηµαίνει για εσάς η Mercedes–Benz;
Αντώνης Ισµαήλος: Η Mercedes-Benz είναι το σπίτι µου. Επίσης είναι το απόλυτο εργοστάσιο. Με ιστορία, καινοτοµίες και ένα ενθουσιώδες κοινό προς τη µάρκα. Προσωπικά µπορώ να πω ότι είναι εδώ και 30 χρόνια ένας εξαιρετικός συνεργάτης.
Πάνος Ισµαήλος: Mercedes-Benz για εµένα σηµαίνει 2 διαφορετικούς δεσµούς. Ο ένας είναι µε τον συναρπαστικό κόσµο της µάρκας αυτής που αποτελεί έναν τεράστιο παγκόσµιο οργανισµό. Ο δεύτερος είναι η Mercedes-Benz Hellas, η ελληνική «ταυτότητα» του εργοστασίου από όπου ξεκινάνε όσα γίνονται στην Ελληνική αγορά.
Μιλήστε µας για τη δουλειά που κάνετε στην “Ismailos Classics”.
Αντώνης Ισµαήλος: Η Ismailos Classics είναι το αποτέλεσµα της προσωπικής µου αγάπης για τα ποιοτικά κλασσικά αυτοκίνητα. Μετράει 5 χρόνια λειτουργίας και καθηµερινά αφιερώνω την ενέργειά µου στο να µετατρέπω ένα παλιό κλασσικό όχηµα σε µια κατάσταση όπως ήταν την πρώτη ηµέρα κυκλοφορίας του.Τα κλασσικά αυτοκίνητα αποπνέουν ροµαντισµό καθώς πολλές φορές αρνούνται να δουλέψουν, να συνεργαστούν µε τους µηχανικούς µας και παράγουν «πείσµα» που µας οδηγεί να κάνουµε ότι περνάει από το χέρι µας για να τις δούµε ξανά στο δρόµο! Έχουν άποψη οι αντίκες που την εκφράζουν σε κάθε χιλιόµετρο που διανύεις µαζί τους. Μαζί µε τους ανθρώπους µου έχουµε αναπτύξει τις συνεργασίες µας και µε υπερηφάνεια φέρνουµε σε πέρας κάθε αποστολή που µας αναθέτουν οι απαιτητικοί πελάτες της Ismailos Classics. Ορόσηµο είναι το ετήσιο Ismailos Classics Tour όπου βλέπουµε όλες µας τις δηµιουργίες στο δρόµο σε ένα µαγικό Σαββατοκύριακο.
Ποια είναι η φιλοσοφία λειτουργίας της εταιρείας σας;
Πάνος Ισµαήλος: Τη φιλοσοφία την έχει ορίσει ο πατέρας µου και η ιστορία της Α. Ισµαήλος Α.Ε. Υπάρχει ξεκάθαρη εταιρική κουλτούρα µε επίκεντρο τον άνθρωπο στον οποίο καθηµερινά δίνουµε ξεχωριστή αξία. Η δική µου συνεισφορά είναι στην αποτύπωση κάποιων πραγµάτων, στην εξέλιξη και στην βελτίωση που µπορούµε να κάνουµε.
Ποιο είναι το αγαπηµένο σας µοντέλο Mercedes–Benz;
Αντώνης Ισµαήλος: Χωρίς πολλή σκέψη το G-Class. Είναι µοναδικό, αρχοντικό, περήφανο και επιβλητικό. Στέκεται παντού και η τελευταία γενιά του είναι εξαιρετικά σύγχρονη. Το µόνο που θυµίζει τις παλαιότερες γενιές είναι ο βαρύς θόρυβος από το κλείσιµο της πόρτας.
Πάνος Ισµαήλος: Η νέα AMG Α35 4MATIC επειδή συνδυάζει ιδανικά πολλά στοιχεία. Έχει την απόλυτη ισορροπία µεταξύ ενός σπορ χάτσµπακ µε φοβερές επιδόσεις χάρη στους 306 PS και ενός αυτοκινήτου που µπορείς να χρησιµοποιείς καθηµερινά και να σου προσφέρει όλες τις ανέσεις.
Ποιο είναι το motto της ζωής σας;
Αντώνης Ισµαήλος: Έχοντας πίστη στον Θεό, αξίες και όραµα µπορείς να δηµιουργήσεις δουλεύοντας αφοσιωµένος.
Πάνος Ισµαήλος: Ό,τι µπορείς να πεις πλάνο δεν χρειάζεται να το πεις όνειρο.