Birth of a legend-Η ιστορία της Mercedes-Benz G-Wagon
Α. Ισμαήλος Α.Ε
Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 ο Σάχης του Ιράν, Mohammad Reza Pahlavi, ο οποίος ήταν σημαντικός μέτοχος της Mercedes, πρότεινε σε στελέχη της Mercedes-Benz να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν ένα μοντέλο τετρακίνησης, όπως και το βρετανικό Land Rover, το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί τόσο από στρατιωτικούς όσο και από πολίτες.
Η Mercedes-Benz αποφάσισε να αναλάβει τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του νέου οχήματος, αλλά προτίμησε να συνεργαστεί με κάποιον άλλο για την κατασκευή ορισμένων εξαρτημάτων και την τελική συναρμολόγηση. Επειδή επρόκειτο να είναι ένα όχημα που θα είχε σημαντικό αντίκτυπο στη φήμη της Mercedes-Benz λόγω των απαιτητικών στρατιωτικών και πολιτικών χρήσεων του, η Mercedes αναζήτησε μια εταιρεία στην οποία θα μπορούσε να εμπιστευτεί για να φτιάξει ένα τοπ προϊόν και έτσι στράφηκε στον αυστριακό κατασκευαστή Steyr. -Daimler-Puch.
Μετά την συμφωνία της Mercedes-Benz και της Steyr-Daimler-Puch για την κατασκευή της νέας τετρακίνησης Mercedes, δημιουργήθηκε μια κοινή εταιρεία με την ονομασία Geländefahrzeug-Gesellschaft mbH, με τη Mercedes-Benz και τη Steyr-Daimler-Puch να κατέχουν ισότιμες μετοχες.
Ο κύριος σχεδιαστής του G-Wagen ήταν ο Erich Ledwinka, του οποίου ο πατέρας, Hans Ledwinka, είχε εργαστεί στο παρελθόν τόσο για τη Steyr όσο και για την Τσεχοσλοβακική αυτοκινητοβιομηχανία Tatra.
Το πρωτότυπο μοντέλο ήταν κατασκευασμένο αρχικά από ξύλο παίρνοντας σάρκα και οστά ως κανονικό όχημα δοκιμών τον Απρίλιο του 1973. Ο τελικός σχεδιασμός του μοντέλου καθορίστηκε αποκλειστικά από τη Mercedes-Benz Design έχοντας ως επικεφαλή της όλης προσπάθειας στον τομέα αυτό τον Bruno Sacco.
Οι δοκιμές έπρεπε να γίνουν σε όλες τις ακραίες κλιματολογικές και φυσικές συνθήκες, ώστε τα δοκιμαστικά οχήματα να περάσουν από την πορεία τους στην ακραία ζέστη, το έδαφος της ερήμου της Σαχάρας, τον πάγο, το πολύ κρύο του Αρκτικού κύκλου, τη σκόνη και την λάσπη των Γερμανικών ανθρακωρυχείων.
Η νέα τετρακίνηση της Mercedes-Benz ονομάστηκε "G-Wagen", με το "G" να σημαίνει "Geländewagen" (μεταφράζεται ως "εκτός δρόμου όχημα" ή "ξηρό βαγόνι"). Στην Αυστρία, την Ελβετία και τις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης το όχημα ονομάστηκε "Puch G" αντανακλώντας το όνομα της εταιρείας που έκανε την τελική συναρμολόγηση.
Το αυτοκίνητο έκανε το ντεμπούτο του τον Φεβρουάριο του 1979 και μπήκε στην παραγωγή λίγο μετά.
Η κατασκευή του G-Wagen χωρίστηκε μεταξύ Steyr-Daimler-Puch και Mercedes-Benz. Η Daimler-Benz παρείχε τους κινητήρες, τα κιβώτια ταχυτήτων, τους άξονες και τα εξαρτήματα του τιμονιού και μερικές από τις μεγαλύτερες μεταλλικές πρέσες. Η Steyr-Daimler-Puch έφτιαξε τις μικρότερες μεταλλικές πρέσες, τη θήκη μεταφοράς και άλλα εξαρτήματα κάνοντας την τελική συναρμολόγηση των οχημάτων.
Το G-Wagen κατασκευάστηκε σε εκδόσεις μικρού και μεγάλου μεταξονίου και κλειστού σταθμού βαγονιού. Το κοντό μεταξόνιο ήταν επίσης διαθέσιμο ως ανοιχτό όχημα με πτυσσόμενο παρμπρίζ. Οι στρατιωτικοί μπόρεσαν να αγοράσουν το G-Wagen ως κάμπριο σε μοντέλα μεγάλου και κοντού μεταξονίου.
Το G-Wagen είχε ικανότητα αναρρίχησης έως 80% και γωνία κλίσης έως 54%. Η απόσταση από το έδαφος ήταν 21cm και το όχημα είχε γωνία προσέγγισης 36º και γωνία αναχώρησης 27º. Το βάρος συγκράτησης κυμαινόταν από 1.730 κιλά έως 1.959 κιλά με χωρητικότητα φορτίου οχήματος 655 κιλά έως 920 κιλά. Επιπλέον, η οροφή σχεδιάστηκε για να μεταφέρει 200 κιλά.
Συνειδητοποιώντας ότι το όχημα είχε εισέλθει σε μια κάπως διαφορετική αγορά της G-Wagen πέρασε πλέον στην Mercedes-Benz Passenger Car Division το 1989. Το G-Wagen μετονομάστηκε σε G-Class και έκανε το ντεμπούτο του στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους.
Η G-Wagen εφοδιάστηκε με ένα ταμπλό της σειράς Mercedes 124 και το εσωτερικό της εξοπλίστηκε με ξύλινη επένδυση για να ενισχύσει το πολυτελές αποτέλεσμα. Τα καθίσματα βελτιώθηκαν σημαντικά και διατίθενται σε μια ποικιλία χρωμάτων και υλικών, συμπεριλαμβανομένου του δέρματος.
Η G-Wagen/G-Class έχει αποδείξει ότι είναι ένα διαχρονικό σχέδιο εδώ και σαράντα χρόνια με πολλές διακρίσεις και είναι ένα αυτοκίνητο που θα συνεχίσει να κατασκευάζεται για πολλά χρόνια ακόμη, αφούαντιπροσωπεύει την σταθερή αξιοπιστία και την ασφάλεια.