H Hyperscreen της ηλεκτρικής ναυαρχίδας Mercedes-EQS δεν εντυπωσιάζει μόνο οπτικά αλλά και τεχνολογικά.
Α. Ισμαήλος Α.Ε
Το πιο εντυπωσιακό ταμπλό της αυτοκινητοβιομηχανίας!
Κατά κοινή ομολογία το πιο εντυπωσιακό ταμπλό της αυτοκινητοβιομηχανίας, μέχρι αυτή τη στγμή τουλάχιστον, είναι αυτό της νέας ηλεκτρικής ναυαρχίδας της Mercedes, της EQS, που προσδιορίζεται από τη Hyperscreen. Το σύνολο των τριών οθονών που καλύπτει από άκρη σε άκρη όλο το ταμπλό.
Η Hyperscreen έχει πλάτος 141 εκατοστών και οι όπως είπαμε τρεις οθόνες της καλύπτονται από ένα κυρτό και ιδιαίτερα ανθεκτικό κρύσταλλο που έχει διαμορφωθεί κάτω από ειδικές συνθήκες θερμοκρασίες (650 βαθμοί Κελσίου). Εδράζει σε πέντε βάσεις που σε περίπτωση ατυχήματος υποχωρούν, ενώ ο φωτισμός στο κάτω μέρος της δημιουργεί την αίσθηση πως αιωρείται.
Η λειτουργία της βασίζεται σε 8 επεξεργαστές και 24 Gigabyte μνήμης, ενώ υπάρχουν και 12 μικροί ηλεκτροκινητήρες που εξασφαλίζουν την απτική ανάδραση κατά τον χειρισμό.
Η λειτουργία της κεντρικής οθόνης βασίζεται στη λογική Zero Layer. Αυτό σημαίνει πως εμφανίζονται μόνο οι πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός προκειμένου να διευκολύνεται ο χειρισμός, ενώ η αριστερή οθόνη, το μέγεθος της οποίας είναι ούτε λίγο ούτε πολύ 0,24 τετραγωνικά μέτρα αφορά το συνοδηγό. Συνολικά υπάρχει η δυνατότητα για επτά διαφορετικά προφίλ συνοδηγού, ενώ αν η θέση είναι κενή στην αντίστοιχη οθόνη εμφανίζονται γραφικά με το αστέρι της μάρκας.
Η τεχνολογία οθόνης που χρησιμοποιείται είναι, εκτός του πίνακα οργάνων, OLED, ενώ όπως είναι λογικό και αναμενόμενο η Hyperscreen διατίθεται προαιρετικά. Η στάνταρ εκδοχή του ταμπλό της EQS είναι ανάλογη αυτού της νέας S-Class με κεντρική οθόνη έως 20 ιντσών.
Παράλληλα η ηλεκτρική ναυαρχίδα της Mercedes θα μπορεί να εξοπλιστεί με φίλτρο HEPA (High Efficiency Particulate Air) που συγκρατεί και μικροσωματίδια στον αέρα του εσωτερικού που είναι μικρότερα από 2,5 μm.
Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο της EQS είναι τα τρία διαθέσιμα μουσικά μοτίβα (Silver Waves, Vivid Flux και Roaring Pulse) για τη λειτουργία της και συνοδεύουν το προαιρετικό ηχοσύστημα της Burmester.
Η Mercedes έχει επίσης ανακοινώσει πως ο συντελεστής οπισθέλκουσας της EQS θα είναι μόλις 0,20 που είναι τιμή ρεκόρ για μοντέλο παραγωγής και φυσικά μαζί με τη μπαταρία των 107 kWh βοηθά στο να επιτευχθεί αυτονομία που φτάνει μέχρι και τα 700 χιλιόμετρα.
Γράφει ο Γιάννης Σκουφής